5 måneder siden Mamma døde

 

Alt er uvirkelig, vanskelig å forstå og så sårt å innse at hun brått ble revet bort fra oss 23.April 2013. Jeg klarer ikke å innse det helt, alt føles ut som “bare” et mareritt – et mareritt jeg ikke våkner i fra. En datter’s mareritt. Hun var alt for meg, hun var alt for oss alle. Hun var ikke bare en god mor, men også et fantastisk menneske med et hjerte fylt av kjærlighet og omsorg. Jeg er stolt over å si at dette er mammaen min. Hun sto meg nært, hun har stilt opp for meg 100%, hun har vært en lærer, kokk, psykolog, og ikke minst en utrolig mamma som har gitt meg mye kjærlighet og omsorg. Livet blir aldri det samme. Dagen da jeg mistet mamma, mistet jeg en del av meg selv. Hun var min bedre halvdel.

 

I dag er det 5 måneder siden hun ble revet bort i fra oss. Hun har kjempet i nesten 2 år med blodkreft (akutt myelogen leukemi) og vi fikk mange åpne dører med mye håp om at dette skulle hun klare. Hun ble ærklært frisk, så fikk hun tilbakefall og måtte gjennom en hard beinmargstransplatasjon. Senere viste det seg at kreften var borte og hun var frisk. I mars dette året tok hun prøve av beinmargen og hun var fremdeles fri for kreft. Det vi ikke visste, var at bare noen uker etter hun tok prøven av beinmargen fikk hun tilbake kreften og denne gangen hadde den spredd seg. Hun ble sendt til St.Olavs og vi fikk livet vårt snudd opp ned på hodet nok en gang, og fikk vite det vi aldri hadde trodd kom til å skje. Sykdommen var tilbake og hadde spredd seg, stakkars mamma som hadde kjempet tappert gjennom et helvete og smerter. Og dette var alt? skulle det ende slik? hun som har kjempet lenge og vært så positiv, og sterk. Mamma tapte kampen mot sykdommen, hun sovnet fredfullt og stille inn.

 

Sov godt Mamma ♥

 

Min engel og min fantastiske mor.

Bilde nederst til høyre av mamma og pappa, verdens beste foreldre. Dette ble tatt på Egon for 3 år siden, her koste vi oss med god mat. Dette var en fin tid uten bekymringer.

 


Posts created 395

24 thoughts on “5 måneder siden Mamma døde

  1. Helt forferdelig at noen må gå igjennom noe slikt.. Er så urettferdig at de man er mest galde i, skal lide så utrolig mye.. Håper det går bedre for deg nå, vet at smerten og sorgen aldri forsvinner. Men du må bare være sterk!

  2. Kreft er noe helt jævlig! Dessverre så er det alt for lett å få tilbakefall. Kanskje litt på etterskudd, men jeg kondolerer <3

  3. For et vakkert menneske med et varmt blikk i bildene, er det jeg tenker når jeg ser henne her. Det er så urettferdig at gode mennesker i livene våre skal bli tatt i fra oss!
    Jeg vet ikke hva annet jeg kan si, men fra en blogger til en annen:
    Du er også tapper og sterk som var der for henne når hun trengte deg. I tillegg er du sterk som deler dette med oss, og jeg beundrer deg for det! Varme tanker og klemmer fra meg <3

  4. livet kan være urettferdig i blant og at det har gått 5 måneder at dette har skjedd er uvirkelig for deg og familien din.
    skjønner at denne dag er litt vond og ekkel for deg.
    du får prøve å kose deg i dag og tenk på gode miner om henne.
    bildene er utrolig flott og fine.

  5. Utrulig trist å lese.. Kjenner eg setter pris på min egen mamma litt ekstra når eg prøver å sette meg inn i sorgen din! Du skriver utrulig fint om mammaen din, ho hadde nok vert stolt!

  6. Mariabb92: Takk for det <3 Viktig å ta vare på hverandre, man vet aldri når og hvis noe skjer. Så det er kjempe bra at du setter pris på moren din 🙂

  7. Siv Jensen: Det er forferdelig trist 🙁 men det er “lite” man kan gjøre når man blir rammet av sykdommen.

    Tusen takk for det :’) <3

  8. Uff så trist.. Glad jeg har min mamma ,kan ikke forestille meg hvordan det er å miste en forelder.Som sagt her setter man litt ekstra pris på dem når man leser noe sånt..:( Stakkar deg.. Kjempetrist:(

  9. Ikke noe kjekt å lese om, kondolerer så mye (selvom det er noen måneder siden, men man kan vell si det fortsatt?!). Tenker på deg! Du er sterk da, og flott skrevet, med fine bilder, av din mamma 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top