Hvilken speilrefleks kamera skal jeg velge?

 

Hei og god kveld skjønninger ♥ I dag har jeg og ei venninne vært en tur på Europris å handlet.. Vært en tur innom pappsen min og bestemor.. Kjempe koselig. Nå ligger jeg her å slapper av, og sjekker litt på sydentur til meg og kjæresten. Jeg er også på utkikk etter ny speilrefleks kamera som jeg driver å ser litt på nett akkurat nå.. Speilreflekskameraet jeg har nå er Nikon D40 tror jeg? Kjæresten har sett på Cannon 600D til meg, men jeg har IKKE peiling på kameraer i det hele tatt..

 Jeg er ute etter bra kvalitet, enkel å lære (ikke noe avansert opplegg), og video slik at jeg kan filme.

 

Hvilken speilrefleks kamera skal jeg velge? Nikon eller Cannon, og hvilken merke?



Posts created 395

16 thoughts on “Hvilken speilrefleks kamera skal jeg velge?

  1. Jeg har et Nikon D3200, det er veldig enkelt å bruke og kvaltiten er veldig bra. Det eneste jeg savner er å kunne snu skjermen.

  2. Jeg er Nikonfrelst! Pappa har et avansert speilreflekskamera fra Nikon og jeg selv har et litt mindre fancy, men veldig bra speilreflekskamera fra Nikon. Så jeg anbefaler selvfølgelig Nikon! Hehe:) Men Canon er nok en smule mer “brukervennlige” og enklere å lære (hvertfall når det kommer til de litt mindre avanserte variantene). Dessuten tror jeg de ligger en liten prisklasse under, så det er kanskje rimeligere:):)

  3. Ikke enkelt det der 🙁 På jobben anbefaler vi ofte Nikon, men jeg har ikke testet det. Broren min har Canon EOS 550 mener jeg, og det er et utrolig bra kamera. Enkelt å lære seg opp til å bruke, og enkelt å bruke ikke minst. Om det er til hjelp kan du godt klikke deg inn på bloggen min og se noen bilder. Nederst i dette innlegget er bilder tatt med hans kamera: http://maadeleen.blogg.no/1375140829_30072013.html

  4. Nikon <3 Nikon <3 Nikon <3 He he.. Jeg kjøpte Nikon D5200 for litt siden. Har kun prøvd den ut på de vanlige innstillingene enda, bare sånn at jeg liksom får litt kjennskap og for å se hva jeg kan forvente når jeg går i gang med manuelle innstillinger- for å si det sånn, jeg er veldig, veldig fornøyd allerede 😉 Og så kan man filme med det, men det har jeg ikke prøvd ut 😉

  5. Jeg har canon eos 600D og er veldig fornøyd med det kameraet. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte det! Lett å bruke og lett å lære seg 🙂

  6. Anastasia: Nice 🙂 Får sjekke den ut om jeg ikke allerede har gjort det, haha husker ikke hvilken jeg såg på :p

  7. Elin Slåen: Hehe jeg har nikon i fra før av og er fornøyd med den. Har heller ikke hatt noen problemer med den selv om jeg kjøpte den brukt på finn.no

    Men jeg aner ikke, jeg har ikke peiling :p haha. Jeg finner sikkert ut av det :p Takker for tips =)

  8. Veronika Roth: Okei 🙂 Ja, jeg får se hva jeg ender opp med 🙂 Kanskje prøve ut ny sort enn nikon siden det er det jeg har i fra før. Greit å høre litt med folk også om hva folk synes 🙂

    Takk for tips 🙂

  9. sv: Har dere foresten japan photo hvor du bor? eller andre fotobutikker? For tipset jeg fikk var å bestille/ kjøpe fra en fotobutikk generelt. Jeg kjøpte selv mitt kamera på Japan Photo og fikk beskjed at vis det noen ganger ble noen problemer så skulle jeg bare komme til de, uansett hva det skulle være. Men den linken du sendte, den så bra ut da 🙂 Er jo bare å sjekke litt rundt, kanskje du til og med for det billigere enn det 🙂

  10. Anastasia: Vi har fotobutikk her ja 🙂 Jeg angret sykt mye på at jeg bestilte pc i fjor på bursdagen min, bare få dager etterpå røyk harddisken min til helvette og måtte kontakte nettbutikken jeg bestilte i fra, og kontakte igjen de som satt høyere opp for å si det sånn.. Ble bare rot og stress.. Så jeg har derfor tenkt tanken på å høre på fotobutikken, er det noe som skjer med kameraet mitt er det kjekt å kunne stikke innom slik at han kan se på den enn å sitte å sende mail etter mail, sende inn kamera osv.. 🙂

  11. Sv: Åhh, det er så fryktelig kjedelig når slike ting skjer! Så skjønner godt det ble rot og stress! Har selv aldri måtte sendt noe tilbake, men kan tenke meg det er både dyrt og alt annet. Ja ikke sant, for da kan de se på kameraet der å da og si hva som er galt og da blir hele prosessen lettere og kanskje det til og med blir litt billigere! 🙂

  12. Anastasia: Skal stikke innom dit i løpet av neste uke, stikker til Oslo uken som kommer 🙂 så får jeg se om det blir kamera på meg neste uke 🙂 iiiik 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top