Tema : Tanker om mine nedturer og motgang

Opp gjennom livet mitt har jeg møtt utrolig mye motgang, mer motgang enn medgang føler jeg. Opp gjennom oppveksten har jeg opplevd noe av det værste et barn kan oppleve. Jeg ble slått ned av mye motgang, men jeg kom meg på beina igjen og videre i livet. Jeg har virkelig fått kjent på det å få så mye motgang i livet, vært gjennom mye prøvelser og vært helt nede hvor jeg aldri trodde jeg skulle komme meg opp igjen. Jeg kom meg opp igjen. Når jeg begynte å se lysere på livet og legge fortiden bak meg, fikk vi den mest tristeste beskjeden vi noen gang har fått. Verden raste sammen da mamma fikk kreft. Hvem skulle ha trodd at vi fikk oppleve den stygge sykdommen i familien? Dette må være en drøm, et mareritt? jeg tok meg selv i å klipe meg i armen, og brast ut i gråt da jeg hørte mamma si de ordene der. Det å høre henne si at hun har fått kreft, var så uvirkelig men samtidig, dette er sannheten, dette er virkeligheten. 

 

Det å få oppleve sykdommen på nært hold tærer på alle familien i rundt. Gjennom hele behandlingen har vi fått gode nyheter som brått ble snudd til fortvilelse og sorg. Gode nyheter, og som igjen ble brått snudd igjen, helt til vi endelig fikk den nyheten vi hadde ventet på, mamma ble kreft fri. Da var det bare å bearbeide det vi har vært gjennom, være der for hverandre og se framover. Etter en kort periode ble alt snudd opp ned igjen. Sykdommen har spredd seg, og det var ikke noe mer legen kunne gjøre. Mamma har kjempet sin tøffeste kamp mot sykdommen. En familie på 5 ble til 4. Det at pappa mistet sin barndomskjæreste og kone, og vi mistet vår aller kjæreste mamma, det er forferdelig urettferdig og vondt. 

 

Jeg har følt at jeg har blitt dradd i hver ende, hit og dit. Jeg har satt andre før meg og mitt behov. Fått hjertet mitt knust, og tålmodigheten satt på prøve. Jeg har virkelig fått sett hvem som virkelig er mine ekte venner. Jeg har mistet 3 familiemedlemmer på knappe 2 år. Først Mamma, så Bestemor på julaften (i fjor 2014) og Morfar 3 måneder etter. Jeg rekker ikke å ta et pust i bakken og bearbeide alt som har skjedd, før det er noe annet som skjer. Det har vært så mye, alt for mye på en gang. Hvor mye skal jeg tåle? Hvor mye motgang skal et menneske gå gjennom på en gang? Jeg er sint, lei meg, sliten og lei.. 

 

Det er ikke synd i meg. Jeg er sterk. Uansett hvor mye motgang og nedturer jeg har opplevd, og måtte få, så kommer jeg meg opp på beina igjen. Alltid.

Posts created 395

5 thoughts on “Tema : Tanker om mine nedturer og motgang

  1. utrolig tøft å lese, men veldig bra skrevet.. Stå på vidre❤️ det er alltid en oppoverbakke etter en nedoverbakke!

  2. Det er utrolig sterkt å lese at du har opplevd mye nedturer, men det så utrolig flott at du kommer deg opp på beina igjen for du vel også opplevd noen oppturer som er verdt å ta med seg videre.
    Bare stå på videre for du er ei tøff jente som alltid kommer på beina igjen og det er fint at du gjør det.

  3. Sterk kjære du, det e bare forbokstavan for det har du vært fra første sekund kor i møtte deg for aller første gang på skolen! Du har vært igjennom mye vondt å tøft opp gjennom alle åran, men e det en person som i alltid hsr vært sterk nok t å klare å bygge seg selv opp igjen så e det du, vanja!
    Du e så sterk på alle mulige måta! Bare se kor du står hen i livet idag! Etter mange harde år, så bor du for deg selv igjen, du har et fagbrev BUA, du har en jobb å gå til hver dag, og du har så mange fantastiske venna irundt deg, og din familie. OG ikke minst din kjære ola som e der UANSETT for deg!
    I har et motto som i selv lev etter idag, det e; never give up.
    Mange sia det e lys på andre sia av tunellen å den har du alltid klart å kommet frem til uansett motgang ❤ i e så utrolig utrolig stolt av deg, vanja! E også utrolig heldig som har du i mitt liv og😄 stå på!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top