Tung tid uten mamma, trenger en pause

Hei.

Det har vært en jul med mye blanda følelser, det var både tungt, og vondt å feire julen uten mamma. Det er 8 måneder siden hun døde og det er ganske sårbart og tungt for oss alle. For å være ærlig, så må jeg skrive det her (som ikke er så enkelt å dele) at jeg ikke rett og slett har det så bra. Da mamma fikk kreft fikk vi opp og nedturer, og det ble åpnet flere dører med håp som brått ble snudd til dårlige nyheter. I nesten 2 år kjempet hun tappert gjennom sykdommen. Hele situasjonen har tæret og gått innpå meg. Men en ting som jeg er utrolig glad for og som hjalp både da og nå, var at vi hadde humoren i behold, uansett hvor tungt og vond situasjonen var for både mamma og familien, var det viktig å ha humoren. Det hjalp på slike tunge tider, og det har også hjulpet mye på nå etter mammas bortgang. Har alt bare vært tårer og elendighet, så har det bare blitt enda værre i ettertid. Kjærligheten vi har i familien har også vært vitkig, kjærlighet til hverandre er noe vi har hatt hele livet, omsorg og kjærligheten. Det var slik vi var, omsorgsfull og morsom familie med mye kjærlighet.

 

 ♥

 

Det har vært en utrolig tøff tid , og det er enda tøffere nå som mamma døde i fra oss. Jeg trenger tid, mye tid på meg selv for å lære meg å takle sorgen, og det å leve uten mammaen min. Det er på slike dager som julen, bursdagen hennes, datoen hun døde og ikke minst hverdagen man kjenner og merker at det er noe som mangler, og blir påmint at hun er borte for alltid. Jeg savner å snakke med henne om alt mulig, savner den smittsomme artige latteren, utstrålingen og kjærligheten hun hadde til familien sin. Jeg savner å ha en mamma i livet, jeg er 24 år og det er alt for tidlig å miste sin mor. Alt er uvirkelig, vanskelig å forstå og så sårt å innse at hun er revet bort. Det er vanskelig å skjønne det, alt føles ut som et mareritt jeg ikke våkner i fra. En datter’s mareritt. Hun var alt for meg, hun var alt for oss alle. Hun var ikke bare en god mor, men også et fantastisk menneske. Jeg er stolt over å si at dette er mammaen min! Hun stod meg nært, og hun har stilt opp for oss 100%. Hun har vært en utrolig god mamma. Livet blir aldri det samme. Dagen da jeg mistet henne, mistet jeg en del av meg selv. 

 

 

Jeg trenger en pause….

Posts created 395

5 thoughts on “Tung tid uten mamma, trenger en pause

  1. Dette var virkelig tungt å lese og jeg skjønner at du trenger en pause og for dette er tungt å bære på og jeg er på din side og jeg skjønner at dette er tungt å skrive om og jeg setter stor pris på at du gjorde det.
    Du får prøve å kose deg sammen med den koselige familien du har for det virker ut som du har en veldig koselig familie som er der for deg hele tiden og ta godt var på deg selv.
    en god klem fra meg 🙂

  2. Utrolig trist å lese 🙁 vet godt hvordan det er å miste noen med kreft.. sender varme klemmer <3

  3. trist å lese… du får ta den tiden du trenger.. ille når det er mammaen din lissom.. å det er mange som mister mammaen sin i ung alder.. er så trist når slikt skjer… å det er jævlig hva den kreften gjør..
    stå på…. du kommer til å takle dette.. selv om ho har et plass i ditt hjerte.. å det skal hu ha…
    håper du vil besøke min blogg… der kan du vinne en lommebok

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top