Dette er faen ikke greit

Hei!

På lørdag, sist helg opplevde jeg en ekkel og en ubehagelig situasjon. Jeg stod utenfor utestedet å pratet med en jeg kjenner som satt i russebilen. Mens jeg pratet kom 3-4 fulle menn bort og lurte på om de (russene) kunne kjøre de en plass. Plutselig kjente jeg ei hånd som strøk meg på rumpa, og snudde meg for å se hvem den skyldige var. Det hele skjedde så fort at jeg fikk ikke med meg hvem av de som gjorde det. Jeg sa klart i fra at den som tok meg på rumpa får slutte med en eneste gang, for dette er faen ikke greit. Nok en gang skjedde det, ikke en gang til men hele tre ganger, tre ganger var nok til at jeg måtte fysisk skubbe mannen bort fra meg og be han om å gi seg. Det var like før jeg ga han en smekk i trynet. Hvorfor holder det ikke med å si fra? Hvorfor skal man forsvare seg med å måtte skubbe vekk en voksen mann? Og hvorfor tror mannfolk (og nå greier jeg ikke alle under en kam) å tro at dette er greit? Det hjalp ikke at jeg sa i fra. Han var godt voksen til at han kunne ha vært faren min. Hele den situasjonen var ekstremt ubehagelig og ekkel. Jeg hadde en stor klump i magen og tårene presset på resten av kvelden. Enn at kompisene til mannen bare stod der og så på, hverken sa eller gjorde ingenting. De syntes vel at det var greit. Du er jo så fin svarte han tilbake da jeg ba han om å gi faen i å ta på meg. Hva er det som får folk til å tro at de fritt kan ta på kvinner på den måten? Det er ingen unnskyldning å klå på noen som helst selv om man har drukket alkohol. Jeg er drittlei av at menn ser på oss kvinner som eiendom eller objekter! Enkelte har ikke sperrer. Jeg blir både sint og skuffet. 

Posts created 395

10 thoughts on “Dette er faen ikke greit

  1. Jeg skjønner godt at du reagerer for sånt er ikke greit og det er bra du sa i fra.
    Enkelte mannfolk klarer ikke å oppføre seg når det er jenter tilstede.

  2. Skjønner godt at du både er sint og skuffet! Det at noen fratar deg retten til å bestemme over din egen kropp og tror det er greit i tillegg, er bare forferdelig kvalmt! Bra du sa ifra! Sånne menn trenger å bli satt på plass!

  3. ekkelt:/ er ikke bare mannfolk som tar nei for et nei er også kvinnfolk!
    men ekkel følelse:s

  4. Navn: Veldig unødvendig å måtte skubbe vekk en voksen mann når han ikke tar nei for et nei, eller ikke hører et ord på hva jeg sa.. Håper i det minste han forsto etterpå da jeg skubbet han 🙂

  5. Anonym: så klart er det ikke bare mannfolk som ikke tar et nei for et nei, og det er dessverre veldig synd at noen er slik!

  6. Oda Davidsen Nygaard: Ja, man føler seg tråkket på og veldig liten når jeg ikke ble hørt. Og itillegg så fratar han meg retten til å bestemme over min kropp. Der og da føltes det ut som jeg ikke eide kroppen min, eller kunne bestemme over den. Han tråkket langt over der..

  7. Irene: jeg måtte bare få det ut og skrive om dette. For jeg vet at jeg ikke er den eneste som opplever dette ute på “byen” og jeg håper det finnes jenter/kvinner som tør å sette de på plass og si i fra! for dette der var faen ikke greit

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top