Det var så forbanna hjerteskjærende

I kreta, i forrige uke gikk jeg og kjæresten min i gatene på leting etter noe godt å spise og drikke. Mens vi gikk i gaten så jeg en løshund. Det er helt vanlig med løshunder som går gatelangs, og utrolig nok til min store overraskelse, er de sikker på trafikken. Busser og biler kjører i en stor fart, men for disse hundene, er dette ikke noe problem å krysse veien om de skal. Uansett, mens jeg og kjæresten gikk for å finne et sted, så jeg en løshund på den andre siden av veien. Og jeg la merke til at den hinket på tre bein. Jeg la merke til at den ikke kunne bruke den ene bakbeinet sitt, og det så ut som den ikke hadde det så godt. Jeg dro i kjæresten min, og lurte på hva vi skulle gjøre. Jeg hadde jo lyst til å gjøre noe, hjelpe den stakkars hunden. Hva skulle vi gjøre? Det var virkelig hjerteskjærende å se på.. Jeg kjente tårene presset på, og jeg kunne ha stått å skreket på åpen gate fordi jeg fikk vondt på hundens vegne. Og fordi at det ikke er noe vi kunne ha gjort, eller? Da vi fant et sted hvor vi satte oss ned for å bestille det vi hadde lyst på, kom tårene. Herregud, hadde jeg kunnet så hadde jeg tatt med meg alle sammen å gitt de ly, kjærlighet, omsorg og mat. Jeg kunne ha hatt min egen “lille” dyrehage. Vanja’s dyrehage.


– I found a dog! Gjett om jeg ville ta denne skjønne valpen med meg hjem? Hun var så hærlig.. Jeg fikk hilse på denne skjønne skapningen, eieren er heldig. Der og da hadde jeg lyst til å kidnappe henne, haha.

 

En dag da vi satte oss ned på en resturant, bestilte jeg meg en pizza som jeg ikke klarte å spise opp. Vet dere hva jeg gjorde? Jeg pakket inn pizzaen og la den i veska mi. Jeg gikk nedover gatene på leting etter flere løshunder som jeg hadde sett tidligere, og ville gi de mat. Dessverre fant jeg ingen! neste dag fant jeg en katt som slappet av i skyggen som jeg ga bort pizzaen min til. Jeg følte meg litt bedre, men jeg klarte ikke å legge fra meg bildet jeg hadde i hodet av hunden. Det var vondt å se på, vondt å være hjelpeløs og ikke vite om man kan eller skal gjøre noe.. Slik dyreliv i verden, er trist!

 

Posts created 395

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top