HJEMMELAGDE KARAMELLER I MIKROEN PÅ 7,5 MINUTTER

Heihei. Jeg fant en oppskrift på nett som jeg vil dele med dere. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, men det skal jeg jammen meg gjøre.

 

DETTE TRENGER DU:

 1 dl kremfløte

 1 dl sukker

1 ss Bremykt, romtemperert

1 ss lys sirup

1 ts vaniljesukker

 

 

SLIK GJØR DU:

1. Hell alle ingrediensene i en stor glassbolle som tåler sterk varme. Bland godt.

2. Sett bollen inn i mikrobølgeovnen på full effekt i syv og et halvt minutt. Rør hvert nittiende sekund med en metallvisp – men pass på: Smeltet sukker er svært varmt, så vær forsiktig. Etterhvert vil blandingen begynne å boble kraftig, så pass på at bollen er stor nok.

3. Du kan teste om karamellen er ferdig ved å dryppe noen dråper karamell i en bolle med kaldt vann. Hvis dråpen samler seg og blir til en liten og fast karamellklump når du  klemmer på den, er den klar. 

4. Hell karamellen i en liten brødform som er dekket med bakepapir. Sett kjølig i 30 minutter, og del den opp i biter mens den fortsatt er ganske myk. 

 

Posts created 395

2 thoughts on “HJEMMELAGDE KARAMELLER I MIKROEN PÅ 7,5 MINUTTER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top