Jeg døde i dag

Fra en hund ♥

Jeg døde i dag. Du ble lei av meg og tok meg til dyrehjemmet. Der var det fullt, og jeg trakk et uheldig tall. Jeg er i en svart plastpose i et deponi nå. En annen valp vil få bruke båndet mitt. Halsbåndet mitt var skittent og altfor lite, men damen tok det av før hun sendte meg til Dyrehimmelen. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg ikke hadde tygget på dine sko? Jeg visste ikke hva det var, men det var skinn, og det var på gulvet. Jeg bare lekte. Du glemte å kjøpe valpe leker. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg hadde blitt stueren? Gni nesen min i det jeg gjorde meg bare for skamfull til å gå i det hele tatt.

Det finnes bøker om lydighet, og lærere som ville ha lært deg hvordan å lære meg å gå til døren. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg ikke hadde dratt lopper inn i huset? Uten anti-loppe medisin, kunne jeg ikke få dem av meg etter at du forlot meg i hagen i flere dager. Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg ikke hadde bjeffet? Jeg sa bare: “Jeg er redd, jeg er ensom, jeg er her, jeg er her! Jeg vil være din beste venn. “Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis jeg hadde gjort deg glad? Å slå meg lærte meg ikke hvordan. 

Ville jeg fortsatt vært hjemme hvis du hadde tatt deg tid til å ta vare på meg og å lære meg manerer? Du tok ikke hensyn til meg etter den første uken, men jeg brukte all min tid og ventet på at du skulle elske meg. Jeg døde i dag. Glad i deg. Vennlig hilsen valpen din.

Jeg gråter inni meg når jeg leser denne teksten… Fyfaen så mye ondskap det finnes i folk. Det er på tide å stoppe dyreplageri! Takk gud for at det nå finnes dyrepoliti i Norge. Når folk skaffer seg dyr må folk ha såpass vett nok til å forstå at de har et ansvar, de har et ansvar for et liv. Å slå eller å sparke dyret ditt hjelper ikke på oppdragelsen. Hadde den personen som slår og sparker hunden sin likt å blitt behandlet slik selv? Neppe! Slike folk fortjener ikke å ha det godt! Karma sier jeg bare…

 

 

 

Posts created 395

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top