Falleferdig

 

Dere vet den følelsen der ingenting er bra nok lengre, uansett hva du gjør så er du ikke bra nok, eller ikke er vakker nok? I over lengre periode, ganske lenge faktisk, har jeg følt meg slik – falleferdig. Derfor har jeg valgt å kalle overskriften min for falleferdig. Desverre har det også vært slik at hvis noen jenter og gutter gir meg kompliment på at jeg er kjempe vakker, så hvorfor klarer jeg ikke å ta det til meg? Jo, fordi når jeg ikke føler vel med meg selv, hvordan kan jeg da ta til meg kompliment fra andre når jeg ikke engang klarer å gi meg selv et kompliment for noe? Jeg prøver ikke å sammenligne meg med noen for da blir det mye verre, men i stedet prøver jeg heller å fokusere på meg selv, hva jeg kan gjøre bedre med meg selv for at jeg skal være fornøyd. Ta et eksempel: når jeg skal fikse og ordne meg til fest, er jeg avhengig av hair extensions. Det er noe rart med det, men jeg føler meg vel i det, og jeg kan ikke gå på en fest uten det. Jeg føler meg litt annerledes når jeg har fått dollet meg opp, og da føler jeg at jeg får opp selvtilliten litt. Jeg føler meg ikke vel med mitt eget hår som er tørt og “ødelagt” etter det å bli blond prosessen. Og lengden på håret mitt trives jeg heller ikke med. Når det ikke er fint, er det bare et ork å ordne håret, fordi det er et ekstra arbeid pga slitasje, og da blir det negativt. Så kommer det også til kviser og urenheter, hvem i all verden er det som føler seg fresh og vel med kviser og urenheter? ingen. Det kan ødelegge så mye for en. Huden min har fått mye av det i det siste, og det ser også så ufresh ut.


Og opp i alt så er hele meg falleferdig, føler jeg. Jeg har som nevnt slitt med prolaps i ryggen og isjias smerter i foten. Bare smertene ødelegger mye av hverdagen min, men jeg må bare si at jeg har vært flink å stått på med aktivitet med ridning og trimturer i naturen. Så jeg prøver, og med tiden kommer det seg med alt tenker jeg. Jeg vet at vi jenter er veldig flinke til å sammenligne seg selv med andre, men prøv heller å fokuser på seg selv, på hva man kan gjøre for at man skal være fornøyd med seg selv. Jeg nekter å sitte inne i leiligheten å forfalle, derfor prøver jeg å ta et tak i meg selv, gå mer turer og ta bedre vare på meg selv! Hvorfor skal selvtilliten ødelegge alt?

 

– Lik gjerne innlegget hvis dere føler eller har følt det samme.

 

 

Posts created 395

4 thoughts on “Falleferdig

  1. Det er synd at du føler det sånn at du ikke kan ta i mot kompliment for du er jo så utrolig vakker og pen da og det vil du alltid være uansett.
    Men jeg skjønner at det kan være vanskelig å ta i mot kompliment når du ikke føler deg vel med deg selv og håper du blir det en dag kan være fornøyd med deg selv for det er jo godt å føle seg vel med seg selv.
    Jeg liker deg for den du er både på innsiden og utsiden.
    Det er jo fint at du går turer og ta vare på deg selv og det virker jo flink til å gå turer og så er du jo så flink til å ri på hest som er godt å gjøre.
    Du får ha det fint så lenge og kos deg masse.
    Klem 🙂

  2. Sånne perioder har vi alle, om det er en trøst. Bare smertene blir bedre, blir nok også du bedre. Husk at det er midlertidig, det går over. Selve selvtilliten tar det nok lang tid å bygge opp, der er jeg ikke god selv heller.

  3. Silje Lien – Lager bloggdesign: det er synd at det har blitt slik, men jeg skal ihvertfall ikke gi opp 🙂

    Ha en fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top