Serie tips : Orange is the new black

Hvem elsker ikke å få tips til serie? Er det noe jeg jeg liker veldig godt, så er det å slenge seg ned i sofaen med en god serie på pc skjermen. Jeg har sett utrolig mange serier som jeg har anbefalt tidligere som dere kan lese her på kategorien anbefalinger


Nå har jeg en ny serie å anbefale til dere. Nå nylig har jeg og Ola begynt å sett på en ny serie på Netflix, som heter Orange is the new black. Vi har ikke kommet så alt for langt i sesong 1, men det jeg kan si om serien så langt er at jeg liker serien allerede fra første episode. 

Serien følger Piper Champman, en ung biseksuell kvinne som blir satt i fengsel for smugling av narkotikapenger for sin daværende kjæreste Alex Vause 10 år tidligere. Champman er i starten av serien lykkelig og i etableringsfasen av et liv som forloveden til Larry Bloom. Champman blir dømt til 15 måneders fengsel. Serien følger henne i kvinnefengselet der også hennes tidligere kjæreste Alex Vause blir plassert. I fengselet havner hun midt i maktkamp mellom hvite, afroamerikanere og latinoamerikanere. Serien følger samtidig hennes familie og venner utenfor fengselet og hvordan de forholder seg  til at Piper er en kriminell som soner i fengsel

Mye latter, tårer og galskap.

 

Har dere sett serien? Og hva synes dere?

 

Posts created 395

5 thoughts on “Serie tips : Orange is the new black

  1. Jeg har hørt så mye bra om OITNB, men jeg har dessverre ikke netflix 🙁 tror jeg må skaffe meg det snart, for det virker som en utrolig bra serie!

  2. Karoline: Tror du kan få gratis netflix i en måned? Tror jeg 🙂 hvis ikke så koster det 79kr 🙂 iallefall verdt det:)

  3. Ja har sett serien, å ventet veldig veldig lenge på den nye sessongen som kommer ut nå veldig snart! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top