En forlatt hund eller en gutt, hvem bryr seg?

En forlatt hund, eller en forlatt gutt? Hvem bryr seg? Alle stopper opp og tar seg tid til å klappe hunden, men ingen stopper opp for å se eller spørre hvordan det går med denne gutten. Videoen under er filmet med skjult kamera og her kan du se både unge og gamle stopper opp for å klappe den forlatte hunden. Men så byttes hunden ut med en ensom gutt, sittende på akkurat samme benk. Hvordan reagerer folk da?

Menneskene som går forbi den ensomme gutten i parken, er det ingen som stopper opp. Ingen som stopper opp for å se eller høre om det går bra med gutten. Er det ingen som lurer på hvor foreldrene er? Har han gått seg bort? Hvorfor er han alene i en park? Har han det bra? Er han redd eller lei seg? Men ingen ser ut til å bry seg om denne gutten. Det stakk i hjertet mitt og tårene presset på i øynene mine da jeg så videoen. Jeg fikk helt vondt inni meg, og jeg fikk så lyst til å gi denne søte gutten en stor klem.

Mitt store spørsmål er, hvorfor skal/er det forskjell på at folk skal bry seg mer om en forlatt hund enn en forlatt gutt, eller omvendt? Jeg mener, at vi mennesker skal bry seg like mye og vi må lære oss å bry oss om det er en hund eller om det er et barn som er forlatt. Ta dere tid, og spør! det koster ingenting å ta deg tid til å bry deg om et dyr eller menneske. 


Hva mener dere?

Posts created 395

2 thoughts on “En forlatt hund eller en gutt, hvem bryr seg?

  1. Dette var jo bare helt trist å se. Veldig fint for hunden, for det er jo viktig å bry seg- forlatte hunder, og dyr generelt, er ikke et ukjent problem. Men, at ingen reagerte på at den lille gutten satt der helt aleine er jo bare skremmende.
    Hvor mange med barnevogn var det ikke som gikk forbi uten å ens se i gutten sin retning? Er det mulig!! Folk burde seriøst skamme seg for sin “vilje” til å ikke bry seg om andre enn seg selv og sitt. Jeg blir lei meg av å se på slikt.

  2. Elin Slåen: Kjempe trist. Jeg ble skikkelig lei meg når jeg såg videoen. Det er ufattelig å se folk med barnevogn bare gå rett forbi ja, det er så tragisk att..

    Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg mer om en hund enn gutten, eller hvis det var omvent at folk bryr seg mer om gutten enn hunden. Jeg mener at man skal bry seg likt uansett om det er hund, katt eller et menneske. Det koster ingenting å bry seg og ta seg tid. Hadde jeg bare gått rett forbi så hadde jeg sittet igjen med en dårlig følelse og dårlig samvittighet jeg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top