Ærlighet varer lengst

 

Helt ærlig må jeg innrømme at jeg har hatt veldig tøffe dager i det siste. Følelsen av å bli løyet til kan jeg med hånden på hjertet si er mer eller mindre den verste følelsen man kan ha. Det er forbanna kjipt og vondt å bli løyet til, det å bli løyet til i over lengre periode er veldig sårende at man ikke finner det rette ordet man føler. Jeg føler alt på en gang fra sinne, til skuffelse, fra skuffelse til å bli såret og lei meg. Også det å bli løyet om, til andre er lavmål og sårende! Jeg er så forbanna og såret. Hvordan kan noen i det hele tatt lyge sånn? At noen ikke eier samvittighet og lever på slik løgn, fatter jeg bare ikke! Ærlighet varer lengst! Det er sant, det er bedre faktisk å si sannheta slik som den er og heller ta støyten for det, enn at man risikerer å ødelegge noe for godt!


Jeg skjønner det bare ikke. Jeg har aldri klart å levd på en løgn, ikke til de jeg er glad i og som står meg nært. Jeg har fått så dårlig samvittighet at løgn er noe jeg ikke hadde klart, for jeg vet at sannheten kommer ut før eller siden, og når det gjør blir det et stort problem. Det er bedre å bli såret av sannheten, enn lykkelig over løgnen. Sanne ord er alltid vakre, men vakre ord er ikke alltid sanne. 



 

Har dere opplevd å blitt løyet til og hvordan taklet dere situasjonen?


Posts created 395

3 thoughts on “Ærlighet varer lengst

  1. Ja sannheten varer lengst og selv om sannheten kan gjøre vondt til tider så kan sannheten gjøre slik at det blir lettere å komme videre enn at ikke få vite sannheten med en gang for det sårer mye mer enn å få vite sannheten med en gang.
    Det er ikke noe kjekt å bli løyet for og det er veldig tungt å svelge når en person kjenner deg godt å sier ting som ikke er sant.
    Bare stå på videre og prøv tenk litt på andre ting som er koselig.
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top