Når alt gjør deg sliten

Dere vet den følelsen når man er inne i en sånn dårlig periode der man smådepper og er skikkelig utslitt, lei og sliten av alt? Ikke engang 13 timer søvn kan fikse..? Vel.. jeg er inni den perioden nå. Jeg har hatt så mange unnskyldninger til å ikke gjøre ting. Til å ikke bli med venner, ikke blogge, ikke stå opp, ikke legge meg, ikke spise, ikke gå ut og heller ikke å snakke i telefonen, eller å svare på meldninger. “Jeg har ikke tid”, “jeg er syk”, “jeg gidder ikke”, “jeg er opptatt” osv. Sannheten er at jeg har egentlig tid, jeg bare orker ikke ting, jeg er bare så utrolig sliten og lei.


Jeg kan sitte i flere uker alene i stuen i leiligheten min, eller på soverommet mitt og fortsatt være super sliten. Helt utslitt fra topp til tå – inside out, uten å ha gjort noe som helst. Bare en snartur på butikken for å gjøre et par ting og dra hjem til meg selv, har vært et slit. I går dro jeg på butikken for å ordne noe, og dro derifra med tårer i øynene, jeg var helt på gråten for uten grunn – eller er det en grunn til det? Den følelsen som kommer stormende over meg om å gråte blandt folk er helt forjævlig og ustoppelig, man får bare lyst til å sette seg ned å få det ut.


Jeg er sliten og trøtt – en type trøtt som ikke engang 13timer søvn i døgnet kan fikse

 

 

Posts created 395

7 thoughts on “Når alt gjør deg sliten

  1. Uff da det høres ikke noe godt ut og det er trist at du har det sånn og jeg skjønner at du kan ha det sånn av og til for av og til orker man ingenting og vil bare være alene og det er ikke enkelt å takle for du vil så gjerne gjøre mye og ha det gøy med venner når det blir et ork så blir man litt trist for dette er ikke noe kjekt for deg.
    Håper du vil føle deg bedre snart og ting kan bli litt morsommere for deg.
    Klem 🙂

  2. personlig så gjør alt meg sliten nå om sommern, men det er nok varmen 🙂 men har selv dager hvor jeg ikke gidder å bli med på ting og bare vil være i mitt eget selskap.
    håper du får en flott lørdag videre 🙂

  3. Det er akkurat det du ikke skal! Du skal stå opp og bare tvinge deg ut “fake-it-to-you-make-it” det kan være helt dritt, men bare lat som om du har all den energien.

  4. Jeg forstår hvordan du har det.. Du må bare fortsette og kjempe videre. jeg har troen på deg.. Du klarer dette <3. Jeg har gått gjennom dette selv, og du er på god vei til å bli bedre. Beste måten å komme seg i andre retninger og tanker på er som du gjør her :). Prate om det og vise åpenhet :). Når man greier det, så har man tatt et stort steg fremover

  5. Jeg kjenner meg igjen, for akkurat sånn har jeg hatt det før, og har fått det igjen. Jeg kan våkne på morgenen og kjenne at i dag vil det å i det hele tatt bevege kroppen gjøre vondt. Å løfte armen opp til ansikte bare for å gni seg i øya er et slit. BUtikken og bare det å gå ut døra er en kamp. Du er ikke alene om det. Du er bare deprimert, og med det kan angst følge.. det er lov å ha det vondt. Det er også lov å søke hjelp <3

  6. Off, kjenne meg veldig igjen.. Kjipt når det er sånn. Fortsett å kjempe, gjør noe kjekt. Gå en tur, få deg litt luft. Du går riktig vei bare med å skrive om det her, så du ønsker i hvertfall at det skal endres 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top