Voldtektsbølgen

Da er det nok en gang på tide å ta opp et viktig tema på bloggen min. Dette handler da om voldtektsbølgen i Oslo og andre plasser i Norge. Det har i år vært en voldsom økning i antall overfallsvoldtekter i Oslo i år. Ved utgangen av oktober var det registrert mer enn dobbelt så mange overfallsvoldtekter som i hele 2010. 51 om ikke mer overfallsvoldtekter i Oslo hittil i år. Det er flere voldtekter i Oslo enn i København og Stockholm. Tenk deg om de damene hadde stilt seg opp på en rekke nedover karl Johan. Det hadde blitt en ganske lang rekke, og en ganske tankevekkende og en tydelig måling på i hvor stor grad Oslo har fullstendig skjenet av sporet nå. Oslo – Norges hovedstad, voldektshovedstaden. Nei, noe burde gjøres for kvinner og menn som blir voldtatt (ja, også menn blir voldtatt, men ikke i så høy grad som oss kvinner.) Hvem skal fremdeles bli voldtatt før året er omme? Hvem skal voldtas neste år? Antallet overfallsvoldtekter har doblet seg siden 2010, hva blir tallet for neste år?

Er dette Norge?

 

Jeg leste en sak i Vg at en voldtektsmann fikk redusert straff fordi han er døv og oppfattet ikke at hun sa nei. Offeret har mistet troen på straffesystemet. Og jeg må si meg enig. Rettsystemet i Norge er til å skammes og skjemmes av. Jeg kjenner at jeg blir kvalm her jeg sitter å skriver som et olja lyn på tastaturet. Det er ikke noe rart folk er redde for å annmelde det når rettsystemet gir voldtektsmenn alt for liten straff.. Er man så syk i hodet å gjør noe sånt, så spiller det ikke noen rolle om man er døv eller har andre problemer. Hvis det hadde vært strengere straff her i Norge, så hadde det garantert blitt mindre voldtekt. Egentlig er det ikke rart folk voldtar når rettsystemet er helt på rævva – en gjeng tullinger har ikke noe i rettsystemet å gjøre! Dette bør skjerpes!

Er dette virkelig Norge?

 

 

 


 Q: Hva mener dere ?

Posts created 395

4 thoughts on “Voldtektsbølgen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top